۵ راه برای کنترل و مدیریت استرس در محیط کار

۵ راه برای کنترل و مدیریت استرس در محیط کار


: 158

استرس بخشی از زندگی ماست. استرس داشتن در حد نرمال به پیشرفت کار کمک هم می‌کند، اما استرس بیش از حد نه تنها مانع از پیشرفت می‌شود، بلکه ممکن است صدمات زیادی هم به روح و روان ما بزند و باعث شود که دچار افسردگی و بیماری‌های روحی شویم.

استرس بخشی از زندگی ماست. استرس داشتن در حد نرمال به پیشرفت کار کمک هم می‌کند، اما استرس بیش از حد نه تنها مانع از پیشرفت می‌شود، بلکه ممکن است صدمات زیادی هم به روح و روان ما بزند و باعث شود که دچار افسردگی و بیماری‌های روحی شویم. داشتن استرس در محیط کار دردسرهای زیادی ایجاد می‌کند. باعث می‌شود نتوانید روی کارتان تمرکز کنید و یا حتی کارها را اشتباه انجام دهید. در این متن به روش‌هایی برای کنترل و مدیریت استرس در محیط کار اشاره می‌کنیم. 
 
ورزش کنید
ورزش و تمرین هم برای جسم مفید است و هم برای روح و روان. سعی کنید در اوقات بیکاری حتماً حرکات ورزشی انجام بدهید و رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید و آب زیادی بنوشید. این فعالیت‌ها برای سلامت روان خیلی مؤثر و مفید بوده و اعتماد‌به‌نفس را هم تقویت می‌کند و در عین حال به کنترل استرس کمک می‌کند. 
 
از استراحت غافل نشوید
هنگام خستگی حتماً به خودتان استراحت بدهید. کمی در هوای آزاد تنفس کنید و به کار فکر نکنید تا ذهنتان آرام شود. در خانه هم تا جای ممکن به کار فکر نکنید و هر دقیقه ایمیل خود را چک نکنید. این کار در کنترل استرس سودمند است. 
 
وظایف خود را اولویت‌بندی کنید
بر کارهای مهم‌تر تمرکز کنید و سعی کنید اول کارهای مهم‌تر را انجام دهید و بعد سراغ کارهای دیگر بروید. اگر می‌بینید کاری را یکی از همکارانتان بهتر انجام می‌دهد، با رئیس خود در مورد محول کردن آن وظیفه به دیگری صحبت کنید. توضیح دهید که با انجام این‌کار موفق به کنترل استرس خود خواهید شد و بهره‌وری شما افزایش پیدا خواهد کرد. 
 
از کمک خواستن خجالت نکشید
گاهی می‌بینید که حجم کار خیلی زیاد است و به تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آیید، به جای ناامید شدن و به‌جان خریدن استرس برای انجام کار در زمان محدودُ، از همکاران راهنمایی و کمک بخواهید تا کار را با استرس کمتری پیش ببرید.
 
شرایط کلی را در نظر بگیرید
گاهی اوقات ممکن است استرسی که دارید ربطی به ساعات کاری زیاد و یا خستگی و غیره نداشته باشد. ممکن است طبیعت شغل شما استرس‎‌زا باشد. اگر به این نتیجه رسیدید که کارتان به خودی خود استرس‌زا است و مناسب شما نیستُ، برای تغییر شرایط کلی تدبیری بیاندیشید. 

برچسب ها :

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی ، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است. یکی از دغدغه‌های اصلی کارفرمایان، یافتن نیروی انسانی مناسب و نحوه انتشار اگهی برای فرصت شغلی موجود است.

امروزه به دلیل کثرت منابع خبری کاغذی و یا اینترنتی، روزنامه ها، نیازمندی ها، جراید محلی و سراسری، سایت ها و … بطور حتم یک فرد قادر به تهیه، بررسی و اطلاع به هنگام از کلیه اخبار، آگهی ها و فراخوان ها و نحوه اقدام برای آنها نیست.

یافتن یک شغل مناسب کاری وقتگیر و دشوار است. روشهای سنتی یافتن کار، کارامدی بسیار پایینی دارد و کارجویان را پس از مدتی نا امید میکند.

وب سایت شیرازی کار با راه اندازی اولین سرویس هوشمند ارسال آگهی در شیراز و اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیربط، تمامی اخبار، آگهی های استخدامی در شهر شیراز و حومه را چند لحظه پس از اعلام و انتشار و گرفتن تأییدیه صحت آنها، در پایگاه اینترنتی خود تجمیع و بازنشر نموده است. بدیهی است کاربران با استفاده از خدمات سایت شیرازی کار، به موقع از آگهی های استخدامی جراید، روزنامه ها، سایت ها و سایر منابع اخبار و آگهی مطلع می شوند .